Κάθε χρόνο στις 2 Φεβρουαρίου εορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων, ως υπενθύμιση της ημερομηνίας υπογραφής, από 100 χώρες παγκοσμίως, της Συνθήκης των Υγροτόπων, στις 2 Φεβρουαρίου 1971 στην πόλη Ραμσάρ του Ιράν. Σήμερα, ο αριθμός των χωρών που έχουν υπογράψει τη συνθήκη ανέρχεται στις 158. Την ημέρα αυτή σε όλο τον κόσμο λαμβάνουν χώρα εκδηλώσεις με στόχο την αύξηση του ενδιαφέροντος των πολιτών σε σχέση με τις αξίες και τις λειτουργίες των υγροτόπων.

Η Παγκόσμια Ημέρα των Υγροτόπων για φέτος έχει τίτλο: «Φροντίζοντας τους Υγροτόπους: μια απάντηση στην κλιματική αλλαγή». Οι υγρότοποι συνεισφέρουν στην ισορροπία του οικοσυστήματος και στη βελτίωση των αρνητικών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, διότι φιλτράρουν και καθαρίζουν το νερό, προστατεύουν τις όχθες από τη διάβρωση και τα πλημμυρικά φαινόμενα, συμβάλουν στη βελτίωση του κλίματος και «παγιδεύουν» μεγάλες ποσότητες αερίων του θερμοκηπίου.

Ωστόσο, παρά τα σημαντικά αυτά οφέλη που μας προσφέρουν οι υγρότοποι, η λανθασμένη διαχείρισή τους έχει οδηγήσει στην κατά 60% μείωση της έκτασης τους σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι συνέπειες, λοιπόν, της κλιματικής αλλαγής στους υγροτόπους λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας, της μείωσης των βροχοπτώσεων, της ανόδου της στάθμης της θάλασσας καθώς επίσης και ο ανθρώπινος παράγοντας (αποξήρανση για δημιουργία γεωργικών εκτάσεων, δημιουργία φραγμάτων, ρύπανση κτλ.) καταστούν πια τους Υγροτόπους ως ιδιαίτερα ευάλωτα οικοσυστήματα.

Στο πλαίσιο αυτό ο ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΕΛΤΑ ΝΕΣΤΟΥ–ΒΙΣΤΩΝΙΔΑΣ–ΙΣΜΑΡΙΔΑΣ , σε συνεργασία με την Υπερνομαρχία ΔΡΑΜΑΣ–ΚΑΒΑΛΑΣ–ΞΑΝΘΗΣ, το ΚΠΕ ΒΙΣΤΩΝΙΔΑΣ και τις Δ/νσεις Περιβαλλοντικής της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πραγματοποίησαν την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010 εκδηλώσεις στην περιοχή του Πόρτο-Λάγος και της Κεραμωτής Καβάλας.

Στις εκδηλώσεις συμμετείχαν ομάδες περιβαλλοντικής εκπαίδευσης των σχολείων, ενώ το πρόγραμμα περιλάμβανε ενημέρωση στο Κέντρο Πληροφόρησης Λίμνης Βιστωνίδας και στο Κέντρο Πληροφόρησης Δέλτα Νέστου, με προβολή ντοκιμαντέρ και παρατήρηση πουλιών στους υγροτόπους, συμμετοχή σε περιβαλλοντικά παιχνίδια, διανομή εκπαιδευτικού υλικού και απονομή αναμνηστικών στα παιδιά καθώς επίσης και διάσωση ενός τραυματισμένου κύκνου.